Tarieven

Vanaf 31 januari 2007 geldt een tarief van 55,00 per uur voor het eerste uur bij service op locatie en 45,00 voor overige uren.

Bij spoed, in de avonduren en in het weekeinde geldt een toeslag van € 20,00 per uur op de gewone tarieven. Dit tarief gaat in wanneer service binnen één werkdag, in de avond of in het weekeinde wordt verwacht.

Bij bezoek aan een locatie wordt in ieder geval het eerste halfuur in rekening gebracht. Buiten de regio 's-Hertogenbosch - Vught - Rosmalen worden daarnaast reiskosten berekend, afhankelijk van de afstand. De kilometervergoeding bedraagt € 0,20 per afgelegde kilometer vanaf 's-Hertogenbosch (retour).

Voorbeeld: bij een bezoek aan een locatie op 20 kilometer afstand van 's-Hertogenbosch, dat anderhalf uur duurt, zijn de kosten € 55,00 (eerste uur service) plus 22,50 voor het laatste halfuur, plus een kilometervergoeding van € 8,- (20 x 2 x € 0,20). Totaal dus 85,50.


Halen en brengen computer: € 12,- extra.

De genoemde tarieven zijn exclusief 19% BTW.




De prijstechnische positionering van Digitaaldienst

In 2001 is Digitaaldienst gestart met een uurtarief van Fl. 75,00 per uur exclusief BTW. Dat was ook voor die tijd een relatief laag tarief. Digitaaldienst onderscheidde zich ook door de voor startende ondernemers kenmerkende ijver om zich voor meer dan 100% in te zetten teneinde zo snel mogelijk een klantenkring op te bouwen. Dat men zijn eigen belangen daarbij wel eens vergeet is ondergeschikt aan het enthousiasme dat hoort bij de beginfase.
Concurreren op prijs is nu Digitaaldienst 6 jaar bestaat niet meer de methode om zich te onderscheiden. Een hoog serviceniveau, snelle responstijd en het leveren van kwaliteit zijn nu de trefwoorden en ook een logisch vervolg op de aanpak van de voorbije jaren. Mede dankzij de jarenlange ervaring met allerlei bedrijfs- en netwerkstructuren en hard- en softwareconfiguraties in het MKB is dit mogelijk. Een meer marktconforme prijsstelling is dan ook een noodzakelijke en logische stap. Toch is het prijsniveau van Digitaaldienst ook na de verhoging per 31 januari 2007 tot 45,00 per uur exclusief BTW (basistarief) lager dan dat van vele concurrenten. Tarieven van 70,00 exclusief BTW per uur en voorrijkosten van 40,00 per uur zijn geen uitzondering.
In de praktijk blijkt dat bovendien lang niet alle werkzaamheden gefactureerd worden. Dit verborgen prijsvoordeel blijft ongewijzigd, want om de administratieve lasten niet te laten oplopen zal voor vaste klanten dezelfde aanpak blijven gelden. Voorbeelden hiervan zijn gratis informeel telefonisch advies en uitgebreide tests die in bepaalde gevallen gratis worden uitgevoerd in het ontwikkelingslab.

Naast de hierboven geschetste ontwikkelingen blijkt dat over de jaren gestegen kosten van huisvesting, energie en vervoer een verhoging van de tarieven noodzakelijk maken. Door het volgen van cursussen teneinde de technische ontwikkelingen te blijven volgen kan de kwaliteit van de dienstverlening gewaarborgd worden.
Voor klanten met langjarige contracten zullen in overleg oplossingen gevonden worden.

Hiernaast zullen de volgende regels gelden (die gedeeltelijk nu al worden toegepast):
- Wanneer de oplossing van een specifiek probleem meerdere bezoeken vereist, zal alleen voor het eerste bezoek de toeslag voor het eerste uur gelden
- Vervoerskosten in verband met garantie (RMA) op door Digitaaldienst geleverde artikelen zijn voor rekening van Digitaaldienst
- Afronding van uren vindt plaats naar beneden per kwartier (voorbeeld: 70 minuten service worden gefactureerd als 1 uur)

Dankzij de aanpassing van de tarieven zal het mogelijk zijn de het huidige hoge servicepeil van Digitaaldienst te continueren, wat uiteindelijk alle partijen tot voordeel strekt.